Späť na havnú stránku

...  

                                                      14. apríla 2 002:VC San Maríno.

V poradí 4 VC podľa kalendára - ale prvá Európska roku 2 002.

Toto ale nie je jediná osobitosť tejto ceny.

Čo z tejto ceny urobilo sviatok Scudérie je miestenka na prvých dvoch miestach na bedni. A to doslovne. Nie len prvé polpozišn ale aj víťazný koniec. Rubens konečne ukončil sériu nešťastných dojazdov a premiéra na novom monospote 2002 vyšla dobre. Tlač ju vo všeobecnosti označuje za bohyňu, ja by som povedala správne žihadlo. Ale bez emócií , kto by za toľké milióny investované do vývoja a vôbec celého zrodu diela neuhral takéto niečo. Som zarytá tifoška, ale ak sa na to reálne pozriem čo by Schumi dokázal na Minardi ? No bolo by to asi dosť interesantné predstavenie. Ale som rada že sa Rubens načas zbavil označenia „nosič vody“ stará pravda – keď si Hero tak Ti nájdeme blahosklonejšie pomenovanie. Hromy blesky sa vzniesli na Montoyu- ľud čakal opäť divácky atraktívne búračky, ak sa to uhralo v pohode zase je to vraj nudná cena. Chalani z efjednotky by teda povinne mali robiť pre divákov skopičiny. Zrážať jeden kolega druhého, zapaľovať dymovnice ak už ani motor nechce vybuchnúť.. Poprípade aspom si nadávať v boxoch, ale ako Rubiňo aspom gestikulovať počas pilotovania. Niečo na štýl – odpáľ rebriňák- zavadziaš. Ale nie, piloti oduševnene znášajú svoj údel, poruchy motorov, hydrauliky, dlhé porady pri výmene kolesa. Pozabudnutie aj dotankovať v rámci servisu...atď Enzo s Dinom by určite krútili hlavou ( Ferrariovci ). Dino ešte ale asi áno. Inak nemá význam tu vypisovať podrobnosti- tlač to dobre zmapovala. Jasné, základná osnova bola načrtnutá už počas prenosu na Markíze, len ja by som ten Londýn Davidovi nepriala. Jednoducho sezóna mu nevychádza ,ale ani Kimimu. Ale to sa môže zmeniť, hodiny nie sú len obrat na trati – môžu nastať aj vo výsledkoch. Ale nech je to už ako je, záverečné defilé víťazných vozov bolo milé. A Schumi s typickým „tajsonovským“ gestom. Ruky ale nad sebou, pekne striedavo hore-dole a to pár krát. Potom šupom von z kokpitu a jeho typický skok. Ešte že neskáče na Jeana Toda, ale na iné väzby. To je skutočne typické len pre Schumiho. Ja vždy čakám na záver ako to zase absolvuje. Ale je to vždy to isté-úprimná radosť. Aj potom aj na stupni víťazov a keď je tam ešte vedľa jeho kolega- je to super. Mne sa Imola páčila – piloti F1nie sú len piloti, sú to aj úplne normálni ľudia.

Poďakovala by som aj jednému skvelému človeku za doručené tituly, na rešerši pracujem. (Eva)

Súhrn po 4-tej VC z pohľadu jazdcov ale aj tímov.

1. Michael Schumacher (10,4,10,10) 2. Ralf Schumacher ( 0,10,6,4)

                                  3. Juan Pablo Montoya ( 6,6,2,3) 4. Jenson Button (0,3,3,2 )

                                  5. Rubens Barichello (6) 6. David Coulthard ( 0,0, 4, 1)

Pohár konštruktérov:

1. Ferrari 40 bodov 2. BMW.Williams 37 bodov 3. WestMcLaren-Mercedes 9 b.

Piloti ďalšie umiestnenia: 7. Kimi Räikkonnen 4 body, 8. Eddie Irvine 3 body, 9. Nick Heidfeld, Mika Salo, Mark Webber po 2 body,12. Felipe Massa 1 bod.

Tímy: 4. Renault 8 bodov, 5. Jaguár a Sauber po 3 body, 7. Minardi a Toyota po 2 body.

28. apríla 2 002 sa opäť stretneme v Španielsku na okruhu v Barcelone.

Aha, tie mená jazdcov už mám vyplnené, ale nedám , no musela som sa hodne vrtať v knihách aby som si našla aspom 6. Posielam to dnes. Čo ak vyhrám a pôjdem na A1 Ring? No?

VIVAT BARCELONA!!!

Schumi - 18. 4. 2 002 ale v hlave to mám už od nedele, ale času bolo dosť. Ja svoje kvality už poznám a tak nechávam priestor aj iným.

No a opäť niečo z tlače, Lucia mi tu niečo poslala z českého titulu, ale ten u nás nevychádza a tak ja, ak teda môžem, čak môžem??

6. apríl Národná obroda – no strana to nevidím, zle som si to prefotila v knižnici, no nevidno to. Ale je to materiál o Kráľovnej Matke- videla si to tú letku na záver pohrebu? Ale na pohreb  Margaret išla vrtuľníkom. No Elton John nespieval, ale bolo to pekné – pozerala som kumulovane aj na BBC aj na TA3. No ale TA3 mi lepšie vyhovovala, vieš mám už doučovateľa ohľadne webdesingu a tá engliš počká. Konečne sa musím doučiť to prelinkovanie. Inak Rallye Gemer- Malohontu je 4-5 máj 2002 predtým je ale sviatok práce 1. máj ,tak Ťa čakám. Aj ja som išla do Púchova trojkove. Po garáž zo sídliska autom, potom o 2,30 autobus do Zvolena, potom rýchlik do Žiliny ( inak úplne prvý krát som šla túto trasu vlakom- paráda, aj fajne teplo vo vlaku, cestujúcich pomenej, ale nebola som úplne sama-nebála som sa. V Žiline som už prestúpila a poďmeho do Púchova a stihla som to presne. Darmo som stratég s kombinačnými schopnosťami. Takže po mojom vzore- nech sa páči. V RS si Ťa prevezmem a potom vyfasuješ Evin bicykel a bude obhliadka RS okolia pred odštartovaním rallye. Počasie bude dobré, pevne tomu verím.

18. 4. 2 002 RE

7. 3. 2 002

Modrá je stále farbou bleskového internetu, teda nie ale všade a vždy. Ja ako človek ktorý má teraz voľného času dosť, idem sa revanžovať svojim kamarátom.

18. 3. 2 002

Sepang v číslach: 2 VC F1 z celkového počtu 17. Pred nami ešte 15 VC.

Umiestnenie, Meno pilota, Tím

1. Ralf Schumacher BMW Williams
2. J.P. Montoya BMW Williams
3. Michael Schumacher Ferrari
4. Jenson Button Renault
5. Nick Heifeld Sauber Petronas
6. Felipe Massa Sauber Petronas

Farieb trochu viac, ale aspom trochu vo farbách monopostov. Hlavné slovo ale v tomto 6-dielnom bodovanom rebríčku má aj nie len 2x BMW Williams, ale aj 2x Sauber Petronas, hlavný sponzor tímu Sauber. Bolo to viditeľné aj na reklamách okolo okruhu. Ale bola tam aj kvetinová výsadba aj trebárs veľkého F. Len neviem či práve spoločnosti Petronas patria tie Kuala-Lumpurské dvojičky. Teraz ( ale myslím že aj pred TWC NY) boli najvyššie na svete. To je ale už zemepis a cestovanie.

Priebežné poradie po dvoch VC F1:

1. Michael Schumacher-Scuderia Ferrari Marlboro

2. Juan Pablo Montoya - BMW .WilliamsF1

3. Ralf Schumacher - BMW. WilliamsF1

4. Kimi Räikkonen - West McLaren Mercedes

5. Eddie Irvine - Jaguar Racing

6-7 Mark Webber - Nick Heidfeld - Minardi Asiatech- Sauber Petronas

VC Austrálie dokončilo 8 pilotov, VC Malajzie 13 pilotov. Prinesiem kompletný rebríček.

18. 3. 2 002 ráno meno? netreba.

A tu je pokračovanie rebríčka:

7. Allan McNish - Toyota, 8. Jacques Villeneuve- Bar Honda, 9. Takuma Sato-Jordan EJ12, 10. Pedro de la Rosa- Jaguár R3, 11. Heinz-Harald Frentzen - Arrows A23,12. Mika Salo -Toyota Panasonic, 13. Giancarlo Fisichella- Jordan EJ12.

Záver po dvoch podujatiach efjednotky: V cieli o 5 pilotov viac. Tímy v zvláštnych zoskupeniach.

Nekutoční smoliari David aj Rubens, rozhodne mená ktoré majú patričný rešpekt. Len ako sme videli technika sa spierala. Bohužiaľ až neskutočne. Osobne Davida veľmi ľutujem, to nie je žiadny outsider tak isto aj Rubens. Kto má k dispozícii nejaké historické tabuľky vie o čom tu píšem. Napriek tomu bola to mimoriadne bezpečná cena, safety car nemali vôbec prácu, na rozdiel od mechanikov jednotlivých tímov. Tie spoilery lietali ako v tornáde.Pri pomerne priaznivom počasí to bol dosť zvláštny jav. Teplo 34 stupňov hralo do karát, veď trénovali v rovníkovej Keni. ( Afrika ) teda piloti boli v pohode. Len tá nešťastná technika. A ešte pár viet k Rubensovi a optike. Ak ste to neregistrovali tak Rubens viedol pekných pár kôl, Kimi sa tiež držal. Len divoch Montoya zase vyrábal divočinu na ktorú doplatil Schumi. Ale dravosť sa mu nedá uprieť, napriek penalizácii ktorú si za túto netaktnosť vyslúžil dobehol ju. Je to proste pilot neodškriepiteľných kvalít. Dnes sa bohužial v športe ako F1 gavalierstvo až tak nenosí. V hre je príliš veľa miliónov. Ale aj proste len tak radosť z dosiahnutých triumfov. Montoya ich naznačoval aj v minulom roku v ktorom v efjednotke debutovalo 7 nováčikov. Schumi tiež vždy nebol taký kľuďas ako teraz, spolubojovníci by vedeli o tom hovoriť. Ale vyzrel, zvážnel. A výsledky stále excelentné. Nie nadarmo je môj favorit. A nebudem klamať to meno som si dala po ňom.

Takto obšírne píšem o tom preto ak by ste to náhodu nevideli ( v Blave boli super koncerty v tom čase, Dodo to avizoval večer pred 2VC F1) ale to je bodka. Do najbližšej 3. VC a to rovno v domovine Rubensa. Brazília - Sao Paulo: 31. 03. 2002

Schumi netu.

V najbližších dňoch prinesiem reportáž o milom dvojmiestnom autíčku, veteránik

PRAGA " Baby"

už sa na to chystám pár mesiacov. Ale nebolo ho možné vytrepať z garáže, ale sneh na juhu Slovenska len spomienka a tak Praguška ukáže že je ešte schopná plnohodnotnej jazdy. A je to už dáma v rokoch. Nesmierne sa na to teším. (emi)

16. 2. 2 002 Dodo hovoril si nejaké termíny na konanie sa Autosalónov??

No viď rozpis, tí piloti počkajú.

Detroit, Brusel - to už bolo. No ale ešte bude ,no o Ženeve - to som už niekde spomínala.

Tallin 20-24 marec, Záhreb 22-31. marec, Turín 25.apríl až 5. máj, Kijev 22-26 máj.

Ty a vieš že svet je už presýtený toľkými autami a aj v Turíne sú dni keď sa chodí na bicykloch. Máš nejaký aj Ty? Bicykel? Dnes som už fungovala po RS ako ďábel.Idú jarné prázdniny a rozbúrali nám plaváreň, no uznaj. Aha no ďalej: Lisabon 29. máj, Buenos Aires 20-30 jún

Sleduj TO: NITRA 5- 10. október ( podľa kritérií O.I.C.A )

Na rade je najbližšie Ženevský autosalón.

Nielen Ženeva ale aj Bratislava so svojími salónmi už za nami, Turín sa asi tento rok konať nebude, inak býva len každé dva roky. No aha potom Mať Rassia- v podaní Kijeva. Ale včera na Markíze ( hovorím o F1) tak to nebola ani Moskva ani Rusko, ( to príde do kalendára F1 len v roku 2004- Bernnie tak rozhodol). Priaznivci F jednotky teda tí ktorí ste uprednostnili prenos z tejto prvej európskej VC 2 002. To bola VC San Marína- rely San Remo aj to bude. Ale to je rozdiel MS v raly a MS v F1. Ale v rozpise je San Remo ako 11 podujatie v rebričku. Čítam to z Autoaktuálu č. 1/2 002 na strane 18-19. Rozdiel medzi ľavou a pravou stranou je číslo 3. Teda F1 17X a MS v rallye 14X. No a MS Slovenska 7X. Česko tak isto 7X. Rely.

Tešilo ma: moje meno ?? Dodo Kuriľák 15. 4. 2 002 Áno béžový sveter do V a čierne nohavice. Yes.

24. 1. 2 002

No potrebujem miesto pre tabuľkové prehľady. Už tu mám prvé fotky a našla som nejaké zhody. Na rozdiel od čechov nemusíte vedieť ani históriu F1, ani sa hrať strategické hry. Mne ide o podobu fyzickú.Samozrejme prehľad o F1 a celkovo športový prístup nebude na škodu. Ja sa rada niečo naučím, veď pri mojej vyťaženosti neovládam všetko. Zatiaľ. Ale sú portály kde ma už berú dosť vážne. A nie som tam jediná registrovaná účastníčka. Jasné ale každý tam máme vlastný pseudonym. Ja Schumi . Ale keď sa prihlasujem do systému v Eliote / Tatra banka / tam do menu vstupujem svojim heslom, prihlasovacím menom a operácie zadávam s pomocou Grid kart. Ale jasné to je banka, to musí byť zichrované viac krát. No u iných, u mňa by hacker nepochodil s úsmevom. Proste, nie je tam veľmi čo kradnúť.

Ale začnem s F1 a potom s F 3 000.

Michael Schumacher D Scuderia Ferrari Marlboro 2001, 2002 to isté
David Coulthard GB West McLaren Mercedes 2001, 2002 to isté
Rubens Barrichello BR Scuderia Ferrari Marlboro 2001, aj 2002 to isté
Ralf Schumacher D BMW Williams F1 aj 2001 aj 2002 poz. je aj 3 Schumi

Mika Hakkinen platí na rok 2 001 FIN West McLaren Mercedes

Mika si v roku 2002 vybral ročnú dovolenku, ide sa venovať rodine a synovi Hugovi zvlášť. Manzelka Erja si apom odýchne od sveta v padockoch F1.

Juan Pablo Montoya COL BMW Williams F1 2001 aj 2002
Jagues Villeneue CND Lucky Strike BAR Honda 2001
Nick Heidfeld D Red Bull Sauber Petronas 2001
Jarno Trulli Italy  B-H Jordan Honda 2001
Kimi Raikkonen FIN Red Bull Sauber Petronas 2001, 2002 namiesto Miku Hakkinena. Teda WMcLMercedes. Už prebehla aj prezentácia monopostu spolu s Davidom aj testovacím jazdcom Alexandrom Wurthzom
Giancarlo Fisichella I Mild Seven Benetton Renault 2001- o Renaulte dnes viac od Alexandra Stefucu v dopoludňajšom vysielaní RE. Takže ak nedôjde k zmene vysielacej štruktúry tak medzi 9-12 hodinou. Sama budem počúvať.

Národnosť a príslušnosť ku tímu, keď to Dodo dá dohromady. Úf ten ma sfúkol. No tak niečo dodal Dodo, čosi som aj ja pridala. Ale môžem ešte čosi len tak na doplnenie. Ja ale neviem tak pekne hovoriť cudzím jazykom, 18 rokov po mature sa ani nie čomu diviť.

No tabuľka už nie, len tak v rychlosti: Eddie Irvine GB- Jaguar Racing, H-H. Frentzen D- no minulý rok Prost, ale ten už nejazdí tento rok, upresní sa. Olivier Panis F, Lucky Strike ako aj JV. Jean Alesi F dva tímy v roku 2001- Prost aj Jordan Honda. Toho roku cestná - myslím že za Mercedes. Janson Button GB, Mild Seven B. Renaul. 2001. v roku 2002 ako tímový jazdec spolu s Jarnom Trullim za Renault. Dovtedy bol len motor Renault.

3. 2. 2 002

Napríklad - Monza 2000.

Inak hovorí sa že vyhrať v Monze je viac ako titul majsta. Proste je to zradný okruh. Inak šikany majú aj svoje mená-bežne aj inde. Ale práve tu došlo ku tragickej kolízii viacerých vozov. Stačí ak jeden urobí brzdiaci manéver skôr ako sa očakáva a čo tí za ním?? No ešte dvojka sa ako tak vyhne, má o tom info ako prvá. Ale už další to obyčajne registrujú pozdejšie. Aj v Monze 2000 to bolo osudné pre viac pretekárov. Našťastie bez smrteľných následkov. Ale člen záchraného tímu a požiarnik v jednej osobe bol trafený odleteným úlomkom monopostu cez otvor v plote. Teda stál za ochranou bariérov ale........Výsledok? Ani oživovací proces nepomohol, už nie je medzi nami. Šikana de la Roggia mu bola osudná. Nabudúce pár slov aj o Safety Car v podaní AMG Mercedes. A už som si doniesla z knižnice aj pravidlá slovenské jazyka, tie chyby v textoch sú odsúdenia hodné. Ale aj to je boj s časom.

V tomto závode sa dal osobne počuť aj sám veľký Gianni Angelli. No ale neboli to oslavné básne, v slangu?Predviedol čo je tyrania Scuderie. Tam sa o viťazstvo bojuje tvrdým tréningom. Preto je fyzička taká nevyhnutná. Denne 10 hodín tvrdého tréningu nie je nič nezvyčajné.

Alex v spolupráci s Dodom. 28. 1. 2 002